Watch Anime Online

Watch Persona 4 The Animation Episode 1 Online

AU Discord | mirrors status list | Summer Anime Lineup!! Vote Now!! | Calendar View | Can't log-in after name change? | AUCharts Summer 2016 | Delayed Anime News

Persona 4 The Animation Episode 1

"You're Myself, I'm Yourself"

Loading Video...
Please wait while the video loads. If it doesn't load within 1 minute, please refresh your browser.
Uploaded by: lool123 5 years ago
Video Site: AUEngine
Language: Subbed
Report Broken Video
Please check the videos below first before reporting. These videos are also for Persona 4 The Animation episode 1. If none of them is working, then report it.

Using this form, you can report broken and invalid videos. We will try to fix it ASAP and will be up in not more than 24 hours upon reporting. Abusing the report function (eg: repeatedly reporting videos which are actually working) will result in an IP ban.



Please enter a brief explanation regarding your report.

If the video doesn't work, try a different video below.

Top Rated Comments


is it just me or izanagi persona looks like the god in mirai nikki

alice28
4 years ago


This is such a good anime! They did so well transferring it to Anime format (even though the video games feels like an anime anyway). Still a really good anime, I'm looking forward to everything about this. XB i wunder if he'll pic chie or rise XD

rhocabo
5 years ago

What People Are Saying


0

man i havent finished my shin megami 4

sin890
1 year ago


0

wow what an anime. shame on me for not noticing it sooner

lordsam
2 years ago


0

Wow..this is amazing..why no one recommended this b4?
i'm here bcoz there's a movie called persona 3...so i search persona and i got this...so glad i search it up...and i'm gonna finish this series ASAP and start watching the movie soon...

AnimeFreakzz
2 years ago


0

@jamedom: that's because Shin Megami Tensei, Devil Survivor and Persona are all part of the same universe

Ser3n
2 years ago


0

The anime version is funny as hell like the game. XDD

Carlos1135
2 years ago


0

I'm in the bath house portion of the game so I guess I should be cautious how far I'll watch. But damn, I'm horrible at it. =(

korruption
2 years ago


0

that look similar to devil survivor : /

jamedom
2 years ago


0

Dat scream tho....

juniorjaw
2 years ago


0

Yosuke's voice here is so different compared to the game's o_o

kazuchu
3 years ago


0

i thought in the game it was suppose to be.."Everyday happy at junes"

shiniz
3 years ago


0

the new persona series lacks the fun factor

Genova
3 years ago


0

yeah ryt , im playing persona 3 ryt now ^^

kuroko_blue11
3 years ago


0

I miss this game.. and I think the song when the episode loads is a song from the anime ?

HitoneFonAlaude
3 years ago


0

did his whole personality just change? O_O

lightningwave
3 years ago


0

I miss the Persona 3 :'(

xxvincexx16
3 years ago


0

The main guy looks evil as fuck lol
Wow the episodes fly its awesome

DarkFireblaze28
3 years ago


0

i wish they would follow the true ending just like in the game but im kinda sad cause i dont think marie is gonna be here like in persona 4 golden because in the golden theres an extra for marie when i made her my girlfriend in the game

kusanagi_1289
3 years ago


0

those shadows at the beginning looked like arakune from BlazBlue

Yuii
3 years ago


0

I finish the game... and I never realised there is actually an anime about this ahahaha cOoL

Kenshee95
3 years ago


0

Bozdra u are fk

DattebayoBoy
3 years ago


9

This comment has received too many dislikes. Click to show...

Bozdra
3 years ago


0

Glad they made it into an anime almost finished the game but... ahhhh! forget it i'm just gonna watch this until the end.

DarkF1ameMaster
3 years ago


0

I want to play this game..but the CD is broke....i want to play~~

Haruhi_chan99
3 years ago


0

i kindA cool.

_KuroshiNiGamI_
3 years ago


0

damn! i wanna play the game! my psvita broke! damn cola got spilled...

shizuru07
3 years ago


0

Jesus, every time I hear the music that play in the Velvet Room, I get chills. FAWK! I love Persona.

zzura
3 years ago


0

no that cool

ChaosBlack
3 years ago


0

still waiting for Persona 3 Movie relase, damn, why P4 is first to make anime before P3, Minato arisato is far more awesome than Yuu Narukami, you understand if you play P3, still, i'm a big fans of Persona series so no complaint tho

RemnantMemory
3 years ago


0

omg igors face omg its so terrifying

dasmoose
4 years ago


0

hope they will make god eater anime

Akihisa
4 years ago


1

Man this is almost word for word scene for scene with the game. When i heard about this i thought they would change it up but if you played the game theres really no point in watching this. If you havent played the game then watch this because the game was awesome.

madzell
4 years ago


0

My cousin just told me about this when he saw me playing persona 1 in PSP.It was so shocking to have game turn in to an animation!>

Crenforio123
4 years ago


0

Persona! XD

zzblackangelzz
4 years ago


0

hm the main protagonist seems pretty weird but a very good friend of mine recommended this to me, most of the comments here are positive and I liked the game so I guess I will keep watching for now.

KingZDj
4 years ago


0

is it just me or izanagi persona looks like the god in mirai nikki

alice28
4 years ago


0

wow awesome it is really awesome I'm gonna buy the psvita game of persona 4 golden

rashoodi
4 years ago


0

wow awesome it is really awesome I'm gonna buy the psvita game of perona 4 golden

rashoodi
4 years ago


0

god dam this is just awesome they got everything from the game to his town and room to even showing the days going by I am going to enjoy this

vorumzo
4 years ago


0

its like shaman king!! awesome

RogueGeneral
4 years ago


0

THE CHARICTORS ARENT AS FUNNY HERE AS THEY ARE IN THE GAME.... HE DESTROYED CHIE'S TRIAL OF THE DRAGON!!!!!

urnightlyange
4 years ago


0

Welcome to Velvet Room,

josegabriel
4 years ago


0

cant digest this yet

Merona
4 years ago


2

for anyone that did't understand why the main character name is different is because there's a lot of version of p4 n every version they put different name n visual of the character n the cutscene in the game is the bluray version (if i not wrong)

Gewehr
4 years ago


0

chie look cuter in this than the game thought

Gewehr
4 years ago


1

i need to say this naoki is my type of girl

Gewehr
4 years ago


0

ah whatever ill watch it, coz i think i need to get some rest from subs and this anime is dubbed already so i think that'll do xD

ezio1993
4 years ago


0

now from that comm i even have to considerate about testing xD

ezio1993
4 years ago


5

meh, childish and senseless and I hate how he got friends directly after transfering before that's not what happens normally, I have no idea why that guy was gonna wet himself and it looks like he's gonna build a harem empire or something, well I'll give up if next episode isn't satisfying

Refdow
4 years ago


1

testing

Refdow
4 years ago


1

ziodyne!!!
no more dark hour eh , t.v time maybe? lolololol

yukichi86
4 years ago


0

Its cool but I still like the anime cutsecne in the game better.

TheGamefanChamp
4 years ago


0

1st i thought it's not an interesting anime.. but when i watch it until the last ending of 1st eps... it's gonna be awesome somehow i think :3

Cecilia
4 years ago


2

velvet room!!! just like soul eater

daliadea
4 years ago


1

The colour gradient on their faces annoyes me so much.

DaleSenpai
4 years ago


0

damn fuckin awsum!!!!

kawaiinekochan
4 years ago


0

I've heard a lot of good things about this anime and now i see why. On to the next episode!

AzureBlackrose
4 years ago


0

Damn this anime is awesome!!!!

Devilboy203
4 years ago


0

I've heard of the game but never played. This was a very interesting intro episode, in my opinion.

SavaTempestRain
5 years ago


0

Very interesting...never played the video games but this is very cool. Its a got a blend of yugioh but its still unique lol gonna keep an eye out for this anime too ;) btw I LOVE the opening and ending songs! :D

onlymemory200
5 years ago


1

wish this was on psp -_- love p3p sad ending.. liking this one as well :D

wawamiko
5 years ago


0

I want a daughter like Nanako!! and this is FUCKING AMAZING

PafFap
5 years ago


0

this is a bit too weird... but it still looks interesting.

Chained
5 years ago


0

the protagonist here named Yu Narukami. but why in the manga named Seta Souji?

blueparticle
5 years ago


0

^^!Background sound like slaying demon king when he killing mobs with Champion, not even fair match.

sorrwhite
5 years ago


0

one more thing i can't wait to see them fight that delinquent's shadow ...i'll laugh alot

XxJeanxX
5 years ago


0

i still have my ps2 and this game .....i'm gonna play this game once i catch up to the latest episode ^^

XxJeanxX
5 years ago


1

Missed the game really much

ex_Cerberus
5 years ago


0

thanks lol123 1 this is awesome

matux99
5 years ago


0

I thought this was gonna be a damn RickRoll...
but, holy crap! no it wasn't (O.o)

sandre123
5 years ago


0

Lol Margaret.. i want Elizabeth!

Ghythybhy
5 years ago


1

why did they spend all their money making an anime instead of making person 5 or something? nothing against the anime.. just feel like it's a waste of good money they could've used to create another awesome persona game.

ss_14
5 years ago


1

After the first twenty minutes I was thinking this would be a rather drab horror/mystery anime. Then came the Persona and I now feel compelled to keep watching (note: I have never played the game so I am watching it as a normal anime with no expectations higher than usual because of the game)

shdwfng
5 years ago


1

Omg,I played shin megami tensei lucifers call and also persona 3 and 4.They were awesome games,especially the persona ones.Totaly loves this anime as it has every little detail of game.I totally aprove -Thumps up-.For those who are interested and do not know.There is a MMORPG out there named Shin Megami Tensei:Imagine ,also known as Megaten.They made it more like Lucifers call than Persona type,so it's not exactly the ebst,but it's a good attempt of taking the game to online/mmo.Just thoght of mentioning it for whoever is interested.Personaly thou I preffer the single player games of it.More interesting.If they made an online game of that,I'd preffer it more like persona type games of shin megami series.More fun and interesting with lessons,classmates and stuff,heh.

Solega
5 years ago


0

Everyday's great at your Junes! xD

jay1200
5 years ago


0

This Should Be A Fun One To Watch.

animejunkie0723
5 years ago


0

Love how they kept the BGMs and such from the game.
And Nanako is cute as ever :D
Also, from what I know, they are working on P5

Pleinair
5 years ago


0

played all series too bad they dun gonna make 5th part

Ramza
5 years ago


0

And wow that really heated up towards the end! looks like its gonna be gooood! I wanna play the game!

DaleSenpai
5 years ago


0

Why do they all seem to have red beards/lower half of face?

DaleSenpai
5 years ago


0

haha....i need to buy it....i got p3...but....i need p4 -_-@

Ejiikeru
5 years ago


0

Sweet Im gonna enjoy this

XxitachixXZZ
5 years ago


1

hmm i have 2 questions:
doesn't narukami yosuke and chie enter the tv the 1st time and get out and then the 2nd time only narukami and yosuke enter while chie is grabbing them with a rope then it breaks and then that's when narukami awakens his powers?
i also wanna ask if the voices are the same as in the video game cuz i played the english version =/?

natsu27
5 years ago


0

Adieboo while you're at it buy persona 3 too xP
Anyway i finished the game but i still didn't finish the optional boss so i need to replay it soon =D

natsu27
5 years ago


0

this is really nostalgic

Slvrain
5 years ago


0

I know what I am doing tomorrow. Going out and buying this game.

adieboo
5 years ago


0

I like how the anime kept certain songs and many aspects from the game! It gives anime a whole new look :}

midnightrush93
5 years ago


0

Oh yea and forgot to say uh hermm CALIFORNIA POTATO POWERS that is all

WhiteAngel232
5 years ago


0

The game was epic !! btw xKurosaki RISE IS MINE!!

WhiteAngel232
5 years ago


0

AWESOME

xxxtopher15
5 years ago


1

All right now that I've seen the episode, a quick impression for those with too much time:

As a big fan of the game, it's impossible for me to not like the anime. And the show knows it. Little nods here and there like the calendar and stat chart, original music, lines almost entirely lifted from the game... And I love every bit of it.

It's certainly for the fans, but that's also kinda the problem. The show assumes everyone watching already knows the plots, therefore rushes through the story. It covers all the important parts, but may be a little too fast-paced for new audience. This could be a problem if it tries to cover all the story bits from the game. Persona 4 is a long ass game, even if you take away the gameplay, it's still got 15 to 20 hours of story. And that's not counting social links. Unless they are planning a multi-season show, which doesn't look that way by how much they try to cover in the first ep, knowing what to cut and what to keep is a big factor of success for P4 the anime.

Anyway, tl;dr, love the show so far, looking forward to more badass fight scenes accompanied by Shoji Meguro's work!

KatsuDono
5 years ago


1

The futon?
The sofa?
The floor?

KatsuDono
5 years ago


0

@BadLuckTsuna you said it =)

Meira
5 years ago


0

they made a anime for ma fav game my life is complete now :D

BadLuckTsuna
5 years ago


1

Woop!! I've been waiting forever for this! But it felt more aimed at the fans than newcomers, so it's lucky I love the games to bits. Wonder how they're gonna fit the game into 12-13 eps though? Don't see how it would work... still loved the personality change at the end.

TheWhiteRabbit
5 years ago


0

i never played the games but i should after seen this :D

duduliar
5 years ago


0

i have seen the persona 4 comic fandub so i cant help but to think some of the lines from the dub when i watch this xD

XxVanitasXx
5 years ago


0

alice madness + kingdom hearts + shaman king = Persona 4 The Animation ?

zerofrost
5 years ago


0

Yup, finished the game and it was awsum! The anime takes in every detail from the game don't u guys think? Even Yosuke's silliness lol

01aceofspadez
5 years ago


0

quite of many people finished the game and already know the story, be careful of the SPOILERS people that not played the game

Meira
5 years ago


1

This would be SO hard to follow if you didn't know the games. Even by itself, it's hard to follow.

Hope the second episode brings more out of it.

Nauran
5 years ago


0

this game nice ^^ wow im surprize that this game got animetion ^^

killersee1991
5 years ago


0

*crannk! social link up~! what a great games,and anime >w

Pierrotbolnez
5 years ago


0

whenn episodee 2 comeee, i can't waittt

chans_arif
5 years ago


0

waw its realy cooooooool

MasterLordMax
5 years ago


0

nice but a bit too foggy ><

isora
5 years ago


0

That...was...awesome! That one episode was better than the whole Trinity Soul series. They did an amazing job adapting it from the game. And the little things like the calendar and character face battle cut-ins were so cool. This show is going to kick as much ass as the game. And Chie looks way better than in the game.

SpooniestBard
5 years ago


0

This is such a good anime! They did so well transferring it to Anime format (even though the video games feels like an anime anyway). Still a really good anime, I'm looking forward to everything about this. XB i wunder if he'll pic chie or rise XD

rhocabo
5 years ago


0

@xKurosaki
Its all about Chie
and the game is awesome!

TheBlue_Light
5 years ago


0

Hmm it seemed like any other anime through the majority of this episode, although once they went through the TV things got a little crazy

KAP
5 years ago


0

i thought they were lying when they said glasses could change a person

Iceuchiha
5 years ago


0

OMFG MY FAV GAME TURNED TO A ANIME ON MY EFFIN BIRTHDAY

Q8ThaNaToS
5 years ago


0

Woooottt... atlast!! Chieee!!!

mikz1118
5 years ago


0

is Auengine gonna b on?

isora
5 years ago


0

I haven't played this game in so long, I needed a heavy dose of Chie. Thank you, Anime. *tear*

McWeaksauce
5 years ago


0

i wonder if rise and naruaki are gonna have a thing like they kinda did in the game.

reynoldszac
5 years ago


0

Got it to play on Videobob the other mirrors started lagging at the gass station when he was asked if he wanted part time work... Looks like it's gonna be a good anime

KittyKaBoom
5 years ago


1

Nanako kawaiiiiii =3

Ryukl
5 years ago


0

"everyday young life, Junes!" hahahahaha

JDEALS
5 years ago


0

I've played this game and I hoping for this season be really good =)

Meira
5 years ago


0

Thanks for the fix! I was thinking it was my internet for a little while. Ahaha! I love the game format progression! xD

niishia
5 years ago


1

@White_Death just fixed ;)

LordK
Staff

5 years ago


0

is it just me but did it seem laggy

White_Death
5 years ago


1

IT'S ON!
YEAAAH!
*Goes watch*

FakePillowPizza
5 years ago


0

What is the first season called?

Iceboy9020
5 years ago


1

Watched the first one. This one seems like it will be just as complex.

Myki
5 years ago


0

Ahh please upload this on AUengine too D> so I can watch on iPod /weeps

st4rlit
5 years ago


1

wohoo, coming coming

chans_arif
5 years ago


1

love the game very much, this anime would be awesome :D

2marie2
5 years ago


4

to make thing clear with u guys:
Rise is my girl :DD or whatever she's named in the anime
Game was epic, btw.

xKurosaki
5 years ago

Latest Forum Discussions

  1. Tritone21 on [Video games] RPG elimination game — 8 minutes ago
  2. Tritone21 on Post your last purchases — 13 minutes ago
  3. AmanoJyaku on Music Wars — 28 minutes ago
  4. Ryuuji on Suwako Cult Following Over? — 39 minutes ago
  5. AmanoJyaku on Cute Pics. — 43 minutes ago

On-Going Anime

  1. 12-sai.: Chicchana Mune no Tokimeki Subbed
  2. 91 Days Subbed
  3. Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hachi Gakari 2nd Subbed
  4. Aggressive Retsuko Subbed
  5. Aikatsu Stars! Subbed
  6. Ajin OVA Subbed
  7. Amaama to Inazuma Subbed
  8. Amanchu! Subbed
  9. Ane Log: Moyako Nee-san no Tomaranai Monologue Subbed
  10. Ange Vierge Subbed
  11. Arslan Senki (TV) OVA Subbed
  12. Arslan Senki (TV): Fuujin Ranbu Subbed
  13. B-Project: Kodou*Ambitious Subbed
  14. Bananya Subbed
  15. Battery Subbed
  16. Berserk (2016) Subbed
  17. Beyblade Burst Subbed
  18. Binan Koukou Chikyuu Bouei-bu LOVE! LOVE! Subbed
  19. Bonobono Subbed
  20. Brotherhood: Final Fantasy XV Subbed
  21. Cardfight!! Vanguard G: Stride Gate-hen Subbed
  22. Cheer Danshi!! Subbed
  23. D.Gray-man Hallow Subbed
  24. Danganronpa 3: The End of Kibougamine Gakuen - Mirai-hen Subbed
  25. Danganronpa 3: The End of Kibougamine Gakuen - Zetsubou-hen Subbed
  26. Days (TV) Subbed
  27. Detective Conan Subbed
  28. Dragon Ball Super Subbed
  29. Endride Subbed
  30. Fairy Tail Dubbed
  31. Fate/kaleid liner Prisma☆Illya 3rei!! Subbed
  32. Folktales from Japan Subbed
  33. Fudanshi Koukou Seikatsu Subbed
  34. Fukigen na Mononokean Subbed
  35. Future Card Buddyfight DDD Subbed
  36. Gintama: Aizome Kaori-hen Subbed
  37. Gundam Build Fighters Try: Island Wars Subbed
  38. Gundam Build Fighters Try: Island Wars Subbed
  39. Gyakuten Saiban: Sono "Shinjitsu", Igi Ari! Subbed
  40. Hakuouki: Otogisoushi Subbed
  41. Handa-kun Subbed
  42. Handa-kun Subbed
  43. Hantsu x Trash Subbed
  44. Hatsukoi Monster Subbed
  45. Hitori no Shita: The Outcast Subbed
  46. Imawa no Kuni no Alice Subbed
  47. Imawa no Kuni no Alice Subbed
  48. JoJo's Bizarre Adventure Part 4: Diamond Is Unbreakable Subbed
  49. Kamisama Hajimemashita: Kako-hen Subbed
  50. Kamisama Minarai: Himitsu no Cocotama Subbed
  51. Kamisama Minarai: Himitsu no Cocotama Subbed
  52. Kono Bijutsubu ni wa Mondai ga Aru! Subbed
  53. Kuma Miko Specials Subbed
  54. Kuromukuro Subbed
  55. Kyoukai no Rinne (TV) 2nd Season Subbed
  56. Kyousougiga Subbed
  57. Love Live! Sunshine!! Subbed
  58. Macross Δ Subbed
  59. Macross Δ Specials Subbed
  60. Mahou Shoujo? Naria☆Girls Subbed
  61. Mahoutsukai Precure! Subbed
  62. Masou Gakuen HxH Subbed
  63. Mob Psycho 100 Subbed
  64. Mobile Suit Gundam Thunderbolt Subbed
  65. Mobile Suit Gundam Unicorn RE:0096 Subbed
  66. Mobile Suit Gundam: The Origin Subbed
  67. Monster Strike Subbed
  68. Nanatsu no Taizai: Seisen no Shirushi Subbed
  69. Naruto Shippuuden Subbed Dubbed
  70. Negima! Subbed
  71. Nejimaki Seirei Senki: Tenkyou no Alderamin Subbed
  72. New Game! Subbed
  73. New Initial D Movie: Legend 3 - Mugen Subbed
  74. Onara Gorou Subbed
  75. One Piece Subbed Dubbed
  76. Orange Subbed
  77. Owari no Seraph: Kyuuketsuki Shahar Subbed
  78. Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen - Owaranai Seraph - Nagoya Kessen-hen Subbed
  79. Ozmafia!! Subbed
  80. Pokemon XY&Z Subbed
  81. Pri Para Subbed
  82. Puzzle & Dragons Cross Subbed
  83. Qualidea Code Subbed
  84. Queen's Blade: Grimoire Subbed
  85. Re:␣Hamatora Subbed
  86. Re:Petit kara Hajimeru Isekai Seikatsu Subbed
  87. Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu Subbed
  88. Regalia: The Three Sacred Stars Subbed
  89. ReLIFE Subbed
  90. Rewrite Subbed
  91. Rilu Rilu Fairilu: Yousei no Door Subbed
  92. Saiki Kusuo no Psi Nan Subbed
  93. Scared Rider Xechs Subbed
  94. Seitokai Yakuindomo* OVA Subbed
  95. Senki Zesshou Symphogear GX Specials Subbed
  96. Servamp Subbed
  97. Shokugeki no Souma: Ni no Sara Subbed
  98. Show By Rock!! Short!! Subbed
  99. Sousei no Onmyouji Subbed
  100. Strike the Blood: Valkyria no Oukoku-hen Subbed
  101. Taboo Tattoo Subbed
  102. Tales of Zestiria the X Subbed
  103. Tesagure! Bukatsumono Spin-off Purupurun Sharumu to Asobou Subbed
  104. test Subbed
  105. Thunderbolt Fantasy Subbed
  106. Time Travel Shoujo: Mari Waka to 8-nin no Kagakusha-tachi Subbed
  107. Tsukiuta. The Animation Subbed
  108. Valkyrie Drive: Mermaid Specials Subbed
  109. Youkai Watch Subbed
  110. Yu-Gi-Oh! Arc-V Subbed